Терцентром протягом 2022 року надавалися соціальні послуги догляд вдома, натуральна допомога та стаціонарний догляд наступним категоріям громадян:
• особи похилого віку,
• особи з інвалідністю,
• хворі (з числа осіб працездатного віку на період установлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці).
До структури терцентру входять наступні відділення:
З 01.01.2022 року по 01.01.2023 року було обслуговано 1670 осіб, виявлено 111 осіб, які потребували надання соціальних послуг, 47 осіб отримало соціальні послуги екстрено (кризово).
Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання.
Загальна кількість обслугованих у 2022 році у відділенні осіб – 67, з них 18 осіб отримали соціальну послугу догляд стаціонарний екстренно (кризово) На сьогодні у відділенні проживають 47 осіб.
У жовтні 2022 року відбулося розширення відділення у зв’язку з необхідністю розселення внутрішньо переміщених осіб, які проживали на території громади і потребували постійного стороннього догляду. Другий підрозділ відділення знаходиться за адресою: с. Ржавчик, вул. Садова, 38.
У підрозділах відділення цілодобово, згідно графіку, працюють: завідувач відділення, заступник завідувача відділення, сестра – господиня, лікар, 5 медичних сестер, 10 молодших медичних сестер по догляду за хворими, молодша медична сестра (санітарка-прибиральниця), молодша медична сестра (санітарка-ванниця), молодша медична сестра (санітарка-прибиральниця- прачка), підсобний робітник, 4 кухара, 3 сезонних опалювача.
Протягом 2022 року проводилася закупівля засобів особистої гігієни, білизни, продуктів харчування, теплого взуття та медикаментів для мешканців відділення.
Звіт відділення стаціонарного догляду за 2022 рік у порівнянні з 2021 роком
Показники |
2021 р. |
2022 р. |
Різниця |
Загальна кількість обслугованих осіб |
39 |
67 |
+28 |
Особи з 5 гр. рух. активності(лежачі) |
26 |
38 |
+12 |
Особи з інвалідністю |
12 |
11 |
-1 |
Ветерани війни та члени сімей загиблих |
0 |
0 |
0 |
Ветерани праці |
9 |
12 |
+3 |
Потерпілі від наслідків аварії на ЧАЕС |
0 |
0 |
0 |
Внутрішньо переміщені особи |
0 |
29 |
+29 |
Сума коштів, які викор. на харчування |
349 342, 00 |
577 708, 00 |
+228 366,00 |
Сума коштів гум. допомоги на харчування |
3 618, 00 |
48 513,85 |
+44 895, 85 |
Середня вартість харчування на 1 люд. з гум. |
38,69 |
48, 60 |
+8,91 |
Середня вартість харчування на 1 людину |
38,29 |
44,81 |
+6,52 |
Надходження від пенсій |
537 463, 00 |
914 228, 00 |
+376 765,00 |
Медикаменти та дезінфікуючі засоби |
121 200,00 |
47 827, 00 |
-73 373,00 |
Ліжко днів |
9 094 |
12 917 |
+3 823 |
Відділення соціальної допомоги вдома
Кількість працюючих у 2022 році у відділенні осіб – 39, з них 1 – завідувач відділення, 1- фахівець із соціальної допомоги вдома та 37 соціальних робітників. З січня 2023 року у зв’язку зі зміною структури терценру кількість працюючих у відділенні становить 36 осіб .
Загальна кількість обслугованих у відділенні за 2022 рік - 503 особи, з них 29 осіб отримали соціальну послугу догляд вдома екстренно (кризово). На сьогодні на обліку у відділенні перебуває 416 осіб, з них 339 жінок, 77 чоловіків, 94 особи з інвалідністю, 4 внутрішньо переміщених особи.
Соціальним робітникам відділення протягом року видавалися: антисептики, гумові рукавички, захисні маски.
Звіт відділення соціальної допомоги вдома за 2022 рік у порівнянні з 2021 роком
Найменування |
2021рік |
2022 рік |
різниця |
Соціальні послуги |
136094
|
141137 |
+5043 |
Обслуговано (осіб) |
562 |
503 |
-59 |
Платні послуги (грн.) |
188 828,66 |
164 018,76 |
-24 809,90 |
Придбання і доставка продовольчих, промислових та господарських товарів, медикаментів, книг, періодичних видань. |
29681 |
29806 |
+125 |
Приготуванні їжі. |
4044 |
4060 |
+16 |
Годування (для ліжкових хворих) |
205 |
119 |
-86 |
Допомога у приготуванні їжі |
8565 |
8734 |
+169 |
Винесення сміття. |
19220 |
19811 |
+591 |
Миття вікон (не більше 3-х) |
1022 |
973 |
-49 |
Косметичне прибирання житла |
17867 |
17609 |
-258 |
Вологе прибирання житла |
14927 |
15027 |
+100 |
Генеральне прибирання житла |
2379 |
2508 |
+129 |
Прасування, до 1,5 кг сухої білизни |
552 |
777 |
+225 |
Чистка газової плити, кастрюль |
8699 |
9579 |
+880 |
Обклеювання вікон |
89 |
160 |
+71 |
Розморозка та миття холодильника |
744 |
786 |
+42 |
Допомога при заготовці овочів на зиму , консервування |
89 |
195 |
+106 |
Розпалювання печі, піднесення вугілля, дров, розчистка снігу, прибирання подвір֦’я, доставка води із колодязя |
2291 |
2052 |
-239 |
Чистка раковин, унітазу. |
10382 |
10608 |
+226 |
Гоління, обрізання нігтів на руках та ногах |
918 |
817 |
-101 |
Надання допомоги під час купання, миття голови, розчісування волосся, вмивання,обмивання ,обтирання, чищення зубів |
887 |
1224 |
+337 |
Заміна постільної та натільної білизни |
1827 |
2057 |
+230 |
Прання білизни (до 1,5 кг сухої білизни) |
1303 |
1509 |
+206 |
Стрижка волосся (не модельна) |
93 |
172 |
+79 |
Допомога у користуванні туалетом, сечо - чи калоприймачами |
354 |
774 |
+420 |
Дрібний ремонт одягу |
198 |
319 |
+121 |
Вдягання, роздягання, взування |
343 |
491 |
+148 |
Надання допомоги в обробці присадибної ділянки |
704 |
691 |
-13 |
Навчання користуванню та вироблення практичних навичок самостійного користування технічними допоміжними і обов'язковими гігієнічними засобами |
45 |
48 |
+3 |
Надання допомоги в оформленні документів |
489 |
334 |
-155 |
Представництво інтересів в органах державної влади,установах, підприємствах та організаціях |
450 |
358 |
-92 |
Написання листів,заяв,скарг,отримання довідок,інших документів |
122 |
95 |
-27 |
Сприяння в отриманні медичної допомоги в установах охорони здоров’я, сприяння у направленні до стац.установи |
236 |
391 |
+155 |
Миття люстри (або торшерів). |
1465 |
1364 |
-101 |
Надання допомоги в оплаті комунальних послуг |
3494 |
3420 |
-74 |
Психологічна підтримка (бесіди,спілкування,мотивація до активності) |
1838 |
3304 |
+1466 |
Спостереження за станом здоров'я, допомога у проведенні процедур, пов'язаних зі здоров'ям, надання допомоги до приходу лікаря, виклик лікаря додому |
337 |
621 |
+284 |
Забезпечення супроводження |
165 |
165 |
0 |
Навчання навичкам самообслуговування |
8 |
48 |
+40 |
Сприяння в отриманні протезно-ортопедичної допомоги,ТЗ, надання допомоги у виконанні реабілітаційних |
19 |
15 |
-4 |
Сприяння в організації консультування у державних і місцевих органах влади, громадських об’єднаннях |
2 |
3 |
+1 |
Надання допомоги в ремонті житлових приміщень |
20 |
56 |
+36 |
Допомога в організації взаємодії з іншими . |
21 |
57 |
+36 |
Всього відвідувань |
44 603
|
45203 |
+600 |
Відділення організації надання адресної допомоги та прокат
Відділення працювало у 2022 році у складі завідувача, соціального працівника, швачки та перукаря. З січня 2023 року у зв’язку зі зміною структури терценру кількість працюючих у відділенні становить 7 осіб (+ 3 соціальних робітника, у зв’язку зі змінами у Державному стандарті соціальної послуги натуральної допомоги (наказ Міністерства соціальної політики №147 від 25.03.2021))
Загальна кількість обслугованих за 2022 рік - 1100 осіб. На сьогодні на обліку у відділенні перебуває 607 осіб.
Швачка і перукар відділення з квітня 2022 року по теперішній час перебувають у відпустці без збереження заробітної плати за згодою сторін на період оголошення воєнного стану на території України, відповідно до частини 3 статті 12 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022р. №2136-ІХ. Перукар, який працює в терцентрі тимчасово, на період відсутності основного працівника, надавав на протязі року соціальні послуги на дому та обслуговував мешканців відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання. З січня 2023 року перукар і швачка працюють в приміщенні терцентру згідно графіку.
Звіт відділення організації надання адресної допомоги та прокату за 2022 рік у порівнянні з 2021 роком
Найменування |
2021 рік |
2022 рік |
Різниця |
Всього осіб на обліку |
1143 осіб |
1100 осіб |
|
Всього надійшло натуральної допомоги у вигляді одягу, господарчих товарів, медикаментів та інше, грн. |
1 354 778,90 грн. |
1 131 987,11 грн. |
- 222 791,79 грн. |
Всього надійшло допомоги у вигляді продуктів харчування, грн. |
3 209,00 грн. |
81 129,53 грн. |
+ 77 920,53 грн. |
Надання платних послуг майстрами на суму |
4 172,85 грн. |
2 184,50 грн. |
-1 988,35 грн. |
Надання платних послуг перукарем на суму |
3 920,85 грн. |
2 112,50 грн. |
- 1 808,35 грн. |
Надання платних послуг швачкою на суму |
252,00 грн. |
72,00 грн. |
-180,00 грн. |
Всього обслуговано майстрами, осіб. |
566 |
669 |
+103 |
Всього обслуговано перукарем, осіб |
326 |
621 |
+295 |
Всього обслуговано швачкою, осіб |
240 |
48 |
-192 |
Обслуговано пунктом прокату, осіб |
136 |
149 |
+13 |
Протягом 2022 року відділенням отримувало натуральну допомогу від німецького партнера GIZ в рамках проєкту «Зміцнення ресурсів для сталого розвитку приймаючих громад на сході України», від міжнародного благодійного фонду «АІСМ Україна», благодійної організації «Благодійний фонд «Право на захист», приватних підприємців громади, а саме:
- Технічні засоби реабілітації:
- Предмети побутової гігієни(гігієнічні набори, підгузки);
- Продовольчі товари;
- Ліки і предмети медичного призначення;
- Постільна білизна , матраци , подушки, ковдри, пледи;
- Кухонні набори(20 шт.);
- Печі опалювальні (буржуйки, 2 шт.);
- Електричні конвектори(17 шт.);
- Світильники на сонячній батареї (10 шт.).
Відділення денного перебування у 2022 році тимчасово не працювало у зв’язку з карантинними обмеженнями, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами).
На даний час вакансії завідувача відділення та інструктора з трудової адаптації та організатора культурно - дозвіллєвої діяльності ІІ категорії є вільними.
Скарг на обслуговування у відділеннях терцентру не надходило.
Загальне фінансування установи з місцевого бюджету у 2022 році склало - 9 652 695, 00 грн.
З них:
Також у 2022 році терцентр отримав благодійну допомогу на суму – 438 474, 00 грн., а саме:
Протягом 2022 року працівники територіального центру постійно підвищували свій професійний рівень, приймаючи участь у семінарах, вебінарах та тренінгах з різних тем, а саме:
- семінари від Харківського обласного центру соціальних служб на теми: «Проведення моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг», «Стамбульська конвенція. Загальні положення. Поширені питання»;
- супервізійна зустріч від Харківського обласного центру соціальних служб - «Кейс» (історії, ситуації тощо)»;
- інформаційна сесія за Програмою «U-LEAD з Європою» на тему «Організація надання соціальних послуг в умовах воєнного стану. Робота з внутрішньо переміщеними особами в громадах»;
- Вебінари в рамках реалізації поєкту «Впровадження орієнтованого на потреби підходу в соціальному секторі» громадської організації «Інститут соціальної політики регіону» та в рамках проєкту «Зміцнення ресурсів для сталого розвитку приймаючих громад на сході України», що здійснюється Deutsche Gesellschaft fü Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Уряду Федеративної Республіки Німеччина на теми:
· «Кризовий коучінг на робочому місці»
· «Особливості надання адміністративних послуг соціального характеру у період дії воєнного стану»
· «Правові аспекти діяльності соціальних закладів в сучасних умовах
- вебінари від Харківського обласного центру соціальних служб на теми: «Концепція Резілієнс у соціально-психологічній підтримці населення під час війни», «Самодопомога+ (Self-Help Plus, SH+) – груповий курс управління стресом», «Резілієнс під час війни», «Організація і надання соціальної послуги підтриманого проживання для людей з інвалідністю та людей літнього віку, основи догляду вдома»;
- тренінг від ПРООН та за фінансуванням ЄС на тему «Базова підтримка життя з використанням автоматичного зовнішнього дефібрилятора»;
- практична консультація від GIZ на тему «Як комунікувати команді в складних ситуаціях чи впровадженні змін в установі»;
- тренінги від Харківського обласного центру соціальних служб на теми «Перша психологічна допомога дітям та їх батькам в умовах війни», «Профілактика емоційного та професійного вигорання спеціалістів допомогаючих професій»;
- директор терцентру приймав участь у тренінгу «Особливості організації і функціонування Мобільної служби догляду вдома, паліативної та натуральної допомоги в громаді» в рамках пілотного проєкту ПРООН «Підтримка створення Мобільної соціальної служби у 8 обраних територіальних громадах Сумської, Чернігівської, Харківської, Миколаївської областей та розробка рекомендацій щодо вдосконалення системи надання соціальних послуг та соціального захисту для 8 пілотних громад», який проходив у м. Полтава.
- медичні сестри відділення стаціонарного догляду прийняли участь у тренінгу на тему «Психосоціальна підтримка медичних працівників, що супроводжують людей, що зазнали насильства», який проходив за підтримки ПРООН у межах програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу у м. Полтава.
- інженер з охорони праці та відділу кадрів прийняла участь у тренінгу на тему "Заходи інфекційного контролю в місцях тривалого перебування внутрішньо переміщених осіб ", який проходив за сприянням Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського союзу, у місті Дніпро.
Директор Катерина ДМИТРЕНКО