Рішенням виконавчого комітету Первомайської міської ради від 28.04.2021 року будо затверджено Порядок роботи зі зверненнями громадян у Первомайській міській раді та її виконавчих органах (далі-Порядок).
За 2021 рік до виконавчого комітету Первомайської міської ради надійшло 538 звернення громадян, що на 8,3% більше ніж за аналогічний період 2020 року (498 звернення). Як і раніше, серед авторів листів значну частину становлять люди похилого віку (пенсіонери). За вказаний період надійшло 53 колективних звернень громадян. 51,3% звернень було подано заявниками жіночої статі.
У зверненнях було порушено 538 питань. Більшість порушених питань складають питання:
- комунального господарства (35,45% від загальної кількості звернень). Основні із них – це: встановлення на безкоштовній основі газового лічильника в квартирі, ремонт покрівель, повернення коштів з рахунків АК «Харківобленерго», від’єднання від центрального теплопостачання в багатоквартирних будинках, та інші;
- житлові питання – 15,14%: виділення житла, поліпшення житлових умов;
- аграрної політики та земельних відносин (3,18%): виділення, встановлення меж земельних ділянок;
- охорона здоров’я - 4,29%
- соціальна політика, соціальний захист населення - 2,99%;
- інші (33,96), серед яких переважають скарги на приватних підприємців у сфері торгівлі та надання побутових послуг.
Протягом звітного періоду кількість звернень громадян що надійшли до Урядової «гарячої лінії» становить 107 звернень, що на 48% менше ніж за 2020 року. Основною причиною звернень громадян є їх соціальна незахищеність, важкий матеріальний стан, проблеми, пов’язані з оплатою за комунальні послуги, відключення газопостачання та інші.
Розпорядженням міського голови №14 від 12 січня 2021 року затверджено графіки особистих прийомів громадян міським головою, його заступниками, старостами сіл територіальної громади (в тому числі виїздні прийоми). У зв’язку з запровадженням обмежувальних заходів тимчасово було призупинено проведення особистих прийомів міським головою та заступниками міського голови. Натомість активно використовувались електронні засоби комунікацій з громадянами міста. З 01.01.2020 року на сайті Первомайської міської ради та її виконавчих органів запроваджено сервіс подання електронного звернення. Протягом 2021 року таких звернень надійшло – 36.
У виконавчому комітет Первомайської міської ради працює пункт безкоштовної юридичної допомоги громадянам. Протягом 2021 року ним надано кваліфіковану правову допомогу 111 громадянам.
Згідно Закону України № 577 від 02.07.2015 р. «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» рішенням 26 сесії 7 скликання Первомайської міської ради № 440-26/7 від 26.01.2017 року затверджено «Положення про електроні петиції в Первомайській міській ради та її виконавчих органах». За звітній період до виконавчого комітету Первомайської міської ради надійшла 1 петиція, яка не набрала необхідної кількості голосів (48) тому була розглянута згідно ЗУ «Про звернення громадян».