За 2020 рік до виконавчого комітету Первомайської міської ради надійшло 498 звернень громадян, що на 48,9 % менше ніж за аналогічний період 2019 року (974 звернення). Зменшення кількості звернень громадян зумовлено запровадженням обмежувальних заходів, пов’язаних з запобіганням поширенню коронавірусу COVID-19 на території міста Первомайський. Як і раніше, серед авторів листів значну частину становлять люди похилого віку (пенсіонери). За вказаний період надійшло 65 колективних, 7 анонімних звернень громадян.
У зверненнях було порушено 498 різноманітних питань. Більшість порушених питань складають питання:
- комунального господарства (52,81% від загальної кількості звернень). Основні із них – це: встановлення на безкоштовній основі газового лічильника в квартирі, від’єднання від центрального теплопостачання в багатоквартирних будинках, ремонт покрівель, відновлення роботи ліфтів та інші.
- аграрної політики та земельних відносин (2,01 %): виділення, встановлення меж земельних ділянок.
- житлові питання – 12,05 %: виділення житла, поліпшення житлових умов.
- інші (21,49 %), серед яких є скарги на приватних підприємців у сфері торгівлі та надання побутових послуг.
Протягом звітного періоду кількість звернень громадян що надійшли до Урядової «гарячої лінії» становить 159 звернень. Основною причиною звернень громадян є їх соціальна незахищеність, важкий матеріальний стан, проблеми, пов’язані з оплатою за комунальні послуги, відключення газопостачання та інші.
Згідно графіка, затвердженого розпорядженням міського голови № 253 від 28 грудня 2019 року, міським головою та його заступниками здійснювались особисті прийоми громадян. У зв’язку з запровадженням обмежувальних заходів з 18.03.2020 року тимчасово було призупинено проведення особистих прийомів міським головою та заступниками міського голови. Натомість активно використовувались електронні засоби комунікацій з громадянами міста. З 01.01.2020 року на сайті Первомайської міської ради та її виконавчих органів запроваджено сервіс подання електронного звернення. За 2020 рік таких звернень надійшло – 52.
З 01.01.2020 року у виконавчому комітеті Первомайської міської ради було запроваджено систему електронного документообігу «Бінго Офіс», яка дозволяє здійснювати аналіз роботи зі зверненнями громадян в автоматичному режимі.
Згідно Закону України № 577 від 02.07.2015 р. «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» рішенням 26 сесії 7 скликання Первомайської міської ради № 440-26/7 від 26.01.2017 року затверджено «Положення про електроні петиції в Первомайській міській ради та її виконавчих органах». За звітній період до виконавчого комітету Первомайської міської ради надійшло 3 петиції. Жодна з них не набрала необхідної кількості голосів (100), тому були розглянуті згідно ЗУ «Про звернення громадян».